Räkäpää

Minä siis.

Voi j*mankauta me ollaan koko ajan kipeinä. Kävelevä (tai no tällä hetkellä sohvallamakaava) esimerkki siitä, että:
a) kotona hoidetut lapset ei ole aina terveitä
b) pitkään imetetyt lapset ei ole aina terveitä

Saatikka äidit.

Tällä kertaa flunssa alkoi Seelasta. Sitten Silva. Nyt tytöt ovat jo terveitä ja minä totaaliräkäpäänä – Joel on kai toistaiseksi ainakin säästynyt. Muu porukka on nyt tuolla ihanassa säässä ulkoilemassa (taas lähes viikon kotonaolon jälkeen) ja minä yksin ulos keuhkoni ja niistän ulos aivoni. Perhana edes Finrexiniä ei voi kitata, kun imettää. Ja Panadol Hot on ihan p*rkeleen (anteeksi) pahaa. Mut se on.

Joo voin sanoa, että välillä turhauttaa. Me ehditään olla aina tyyliin viikko terveitä ennen kuin homma alkaa taas aina alusta. Ei tarvita kuin tyylin nähdä kuva (okei: lapin lisä, jos et huomannut) jostain räkäisestä lapsesta, niin eiköhän se ole aika kellontarkasti sen 3-4 vuorokauden jälkeen meilläkin. Leikkipuistokäyntien jälkeen melkein poikkeuksetta ollaan kipeinä muutaman päivän kuluttua. Är-syt-tä-vää. Ei tässä voi tietysti kotiinsakaan linnoittautua, mutta välillä iskee kyllä sellainen, että ”joo no jos me nyt lähdetään sinne-ja-sinne, niin sitten voidaan taas merkata kaleteriin seuraava viikko sairastelulle”.

Niisk niisk ja kröh kröh siis täältä. Ja aika paljon kirosanoja. Jos jotain positiivista, niin onneksi tää ei ole enterorokko.

 

You Might Also Like

  • Riika V.
    19.3.2015 at 11:57

    Tsemppiä! Täällä on kanssa yksi räkäinen vauva, joka ei ole nukkunut reiluun vuorokauteen juuri mitään. Ehkä yhteensä muutaman tunnin! Eikä siis luonnollisesti vanhemmatkaan. 

    • Kristaliina
      19.3.2015 at 12:01

      Auts auts auts auts. Tsempit siis myös sinne!

      Täällä onneksi lapset on nukkuneet viime yön hyvin, mutta mä en – koska nenä oli niin tukossa, että ei pystynyt hengittämään makuuasennossa. Lopulta päädyin hieromaan itseeni sellaista lapsille tarkoitettua voidetta hengitystä helpottamaan (Sniffer tai jotain); se sit vähän auttoi :)

      • Riika V.
        19.3.2015 at 12:31

        Mun tarvii kans hakee ens yöks jotain tukkoisuutta helpottavaa tuolle minimiehelle, jos sais vähän paremmin nukuttua! On ne niin säälittäviä kipeinä. :/

      • Salallaa (Ei varmistettu)
        19.3.2015 at 23:14

        Vicks-voide auttaa oikeesti, ei vaivaa tukkoinen nenä ja kurkkukipu yöllä. Aamulla höyryhenkitykset ja suolavesisuihkautukset ja PALJON nenäliinoja laukkuun ja taskuihin, niin kyllä vain tauti alkaa talttua töissä käynnistä huilimatta. Kuka sitä nyt jaksaa sairaslomalla olla…

  • Vierailija (Ei varmistettu)
    19.3.2015 at 12:10

    Tsemppiä! Se on kaikista kurjinta kun itse sairastaa ja lapset on jo parantumaan päin (meillä tällä hetkellä mies sairastaa…ja mitä luksusta sillä, lapsi päiväkodissa ja vaimo töissä, saa olla rauhassa sängynpohjalla).

    Meillä on vaihtoehtoesimerkkinä korvikeruokittu lapsi, joka sairasti ekan kerran 1v4kk iässä. Sit päiväkodin aloituksen jälkeen meni aika syksy lähinnä kipeenä, mutta sen jälkeen on jatkanut perustervettä linjaansa (ja välttänyt so far kaikki päiväkodissa riehuneet rokot ja norot, huh!). Tai siis perusterve tarkoittaa tässä syksyllä 3-4 räkistä, mutta semmoisia jotka tulee ja menee ja ei normieloa paljon hetkauta (viime syksyn poissaolosaldo sairaanlapsen hoitamiseen on about 3 päivää, edellisenä syksynä about miljoona).

    Mutta joo, on niin tuttua toi että heti jos aattelee että onpa kiva kun ollaan terveinä, niin eiköhän seuraavana päivänä olla jo kipeinä. Samoin jos matkustetaan junalla (joo, siis ei kyllä enää matkustata, mieluummin vuokrataan auto ja vältetään ees joku pöpö…no, on siinä autossa ehkä joku muukin helpotuspuoli). Niin ja ihme ja kumma päiväkodista ei tullut räkistä ees hiihtoloman jälkeen.

  • Jokunen (Ei varmistettu)
    19.3.2015 at 12:28

    Tsemppiä ja jaksamista sairasteluihin! Suosittelen Krista sulle nenäkannua, jos ei teiltä vielä sellaista löydy! Niitä löytyy apteekista (oisko sen nimi joku Sarvikuono tms?) ja sillä siis kaadetaan sellaista suolavettä toisesta sieraimesta sisään ja se valuu jostain sieltä onteloiden kautta toisesta sieraimesta ulos. :D kuulostaa ihan järkyttävälle ja tuntuukin hieman, noh, nihkeälle, mutta helpottaa kummasti tukkoisuutta ja vie limaa mennessään. :) ja tuosta ei muistaakseni ole mitään muuta kuin hyötyä, eli saa toistaa niin usein kuin tarve vaatii. :)

    • paulahelena
      19.3.2015 at 12:51

      Jos nenäkannun käyttö tuntuu nihkeeltä (niin kuin itsestäni), niin saman asian ajaa omasta mielestäni miellyttävämmin Physiomer-suihkeet :) Tosin ne toki on jokseenkin kallista suolavettä suihkepullossa, mutta toimii meillä sekä lapsen että omaan nuhaan niin hyvin, että siedän epäekologisuuden.

    • Kristaliina
      19.3.2015 at 13:11

      Meillä itse asiassa on sellainen hankittuna ja tuolla vaatehuoneen hyllyllä nököttämässä, mutta ei koskaan korkattu käyttöön, koska se on niin… niin… niin… no sellainen :D Ehkä pitäisi joko voittaa ennakkoluulonsa tai sitten myydä se pois :D

      Physiomer-suihkeita meillä käytetty ihan vauva-aikoina tytöille, mutta voisihan tuota tosiaan suihkia omaan nenäänkin! Joku jämäpullokin tuolta taitaa löytyä… Kiitti vinkistä, meitsi menee suihkimaan! :D

      • paulahelena
        19.3.2015 at 13:33

        niistä on aikuisille sellanen voimakkaampisuihkuinen versiokin olemassa mut toki kantsii käytellä jämät pois ensin! :)

      • Suvikka (Ei varmistettu)
        20.3.2015 at 13:05

        Itse käytän seka kannua että physiomer-suihketta! Suosittelen! Ei mitään ylimääräsiä mömmöjä :)

  • vellamo (Ei varmistettu)
    19.3.2015 at 12:46

    Toivottavasti kyse ei ole arvailustani, mutta eikai teillä ole hometta? Tiedän useita perheitä joissa on sairasteltu jatkuvasti ja syyksi vähitellen aina paljastuu hometalo.. :/ Olitteko suht terveitä Espanjan lomalla?

    • Kristaliina
      19.3.2015 at 13:09

      Vanhassa talossa ei tietysti voi olla sataprosenttisen varma (ei toki uudemmassakaan), mutta ei pitäisi olla. Lisäksi nämä flunssat tulee useimmiten selkeästi aina jostain (eli että pystyy arvaamaan, mistä on tarttunut) ja sitten kiertävät meillä yhdeltä toiselle, eli siinä mielessä peruspöpöihin viittaa. Espanjassa oli myös yksi ihan vastaava, tarttui flunssasta juuri parantuneelta leikkikaverilta leikkipaikalta…

      • Vierailija (Ei varmistettu)
        19.3.2015 at 13:25

        Homehan kai vähentää vastustuskykyä eli siis vaikka selkeästi tarttuisi joltakulta, niin syy voisi olla nimenomaan siinä, että on homeen takia sairastumisalttiimpi. Mutta en nyt tarkoita, että teidän tapauksessa home se todennäköisin syy olisi.

    • Vierailija (Ei varmistettu)
      20.3.2015 at 07:54

      Mullakin alko homekellot soittamaan. Toki lapsiperheelliset sairastaa muutenkin paljon, mutta…tutkituttaisin kyllä tilanteen jos yhtään sairastelemiset jatkuu.

      • Kristaliina
        20.3.2015 at 11:05

        Se olisi kyllä karsea yllätys, uhhh sentään. Onneksi-onneksi-onneksi riski meillä tällaiseen on hyvin pieni: hyvin tuulettuva talo, alapuolella rossipohja, aito kivijalka, talon alla kävelemällä näkee koko pohjan kunnon. Ylhäältä päin katsottuna puolestaan katto on remontoitu kolme vuotta sitten. Koko talo on ammattilaisen aikoinaan itselleen huolellisesti peruskorjaama, joka ikinen osa on erikseen otettu irti ja huollettu, mitään ei ole peitelty muoveilla tai tee-se-itse-rakenteilla, märkätilat tehty asianmukaisesti ja kaikki kosteusmitattu ennen meidän tänne muuttoa kolme vuotta sitten. Ja niin edelleen ja niin edelleen.

        En sano, että ihme se olisi (koska ei koskaan voi sanoa ei koskaan), mutta sanotaan nyt niin, että riski on hyvin pieni. Tää on sen aikakauden taloja, jotka on (tarvitaan hyvää huolenpitoa, toki) tehty kestämään – tällaiset talot ei ole onneksi niitä, jotka homehtuu :)

  • mira.l (Ei varmistettu)
    19.3.2015 at 13:02

    Höh! Jaksamisia sairasteluihin. :(
    Mä ja mies ollaan aiemmin sairasteltu vain tyyliin yksi nuha per vuosi, niin on melkoiselta sairastelulta tuntunut nyt, kun tuo taaperomme on useamman flunssan napannut tässä viime syksyn jälkeen (aloitti silloin perhepäivähoitajalla, mutta onhan ne muutakin kautta hyvin voinut tulla) ja jotkut nuhat niistä on meihinkin tarttunut. Pelkkää nuhaa ne siis tytöllä on ollut yhtä kertaa lukuun ottamatta, mutta kai kun nyt näin sanon, niin meillä on viimeistään pääsiäisenä joku influenssa/noro/enterorokko/mitä näitä kaikkia mukavia on… :D

    Vinkkinä silti, että vastustuskykyä saa usein parannettua sillä, että D-vitamiinitasot on tarpeeksi korkeat. Ei siis mitään pientä 10 mikrogramman suosituksen mukaista määrää muuta kuin vauvaikäiselle. Aikuisille sopiva määrä on yleensä 50-100 mikrogrammaa per vuorokausi ja esim. Silvan ikäiselle sopiva määrä voisi olla 25. (Ehkä teillä koko perhe käyttää jo D-vitamiinia, mutta siis monissa perheissä vain lapsille muistetaan antaa, niin siksi hyvä muistutella varuilta. :D) Lisäksi voi kokeilla maitohappobakteereita!

    Ja kun flunssa tuntuu iskevän, niin välittömästi sinkkiä imeskelytabletteina ja C-vitamiinia suuria määriä (tämä vinkki siis aikuiselle). Ne yleensä lyhentää ja helpottaa flunssan kestoa. :)

    • Vierailija (Ei varmistettu)
      19.3.2015 at 13:56

      D-vitamiineille ja maitohapoille suositukset myös täältä, meidän (yllättävän terveenä pysynyt) lapsi vetää molempia joka päivä. Sinkkiä otetaan jos tuntuu flunssa uhkaavan. Minä itse olen syönyt talvikauden 50 mikrogrammaa/pv ja kun kävin mittauttamassa d-vitskutasot verestä, niin oli 110 (jotakin yksiköä), kun Suomen suositus on kaipa 50-80. Mutta lääkärin mukaan tosi hyvä arvo, sain suositukset jatkaa samaan malliin.

      • mira.l (Ei varmistettu)
        19.3.2015 at 15:15

        Joo, se yksikkö on nanomoolia litrassa (nmol/l). Monien tutkimusten perusteella tavoiteltavat tasot ovat siellä lähemmäs 100 nmol/l; enemmän siis kuin mitä Suomessa pidetään ”normaalina tasona”… Ja siihen tasoon vain harvat pääsee, jos ei ota D-vitamiinia kunnollisia annoksia eli yli suomalaisen suosituksen.

        • Kristaliina
          20.3.2015 at 11:24

          Tän koko keskustelun ansiosta kaivoin vitamiinipurkit esiin ja aion tehdä megaskarppauksen – kiitos!!!! Jatkan tästä varmaan (jos vaan ehdin) bloggauksena tänään :)

    • Vierailija (Ei varmistettu)
      19.3.2015 at 14:21

      Mä kannatan myös moninkertaista D-vitamiinimäärää. Itse söin paljon eritoten imetysajan ja kas kun imetys tässä kuukauden sisään on loppunut ja samalla unohtui ne vitskutkin purkin loputtua niin nyt on ihan megaflunssa päällä. Eikä vaan minulla vaan koko perheellä, jotka siitä samasta purkista vitamiineja nappaili. Vauvallekin voi mainiosti antaa minisuneja tablettina jos ne tipat helpommin unohtuu (vaikka taisit mainita että tutkimuksessa olette ja muistatte joka päivä). Meillä tipat aina unohtui mut napin muistaa kun niitä vetää koko perhe. Nehän on pienempiä kuin raekoko lapsen ruuassa joten eivät aiheuta tukehtumisvaaraa todellakaan.

      • mira.l (Ei varmistettu)
        19.3.2015 at 15:25

        Nii, tipoista imeytyminen voi silti olla parempaa. Aikuisillekin suosittelisin ennemmin öljykapseleissa olevia (iherbistä saa halvalla… jos ei oo tuttu paikka, niin mun blogissa on siitä kirjoituksia kuten myös D-vitamiinista), mutta toki ne tabletitkin asiansa ajavat. :)

    • Kristaliina
      19.3.2015 at 14:37

      Lapset meillä säännöllisesti tuota D:tä syökin – ja mä söin kans joskus ennen lapsia, mutta en enää. Typerää! Nyt nostin ton purkin pöydälle; hitsi miten se onkin niin, että itsestä huolehtiminen niin helposti jää!

  • siti (Ei varmistettu)
    19.3.2015 at 13:52

    Aika ja ikä tekee tehtävänsä jossakin vaiheessa, onneksi. Kun meidän lapset oli 1-3v ikäisiä, se oli yhtä sairastelua, vaikka olivat kotihoidossa siihen kun nuorin oli 2,5v. Taisin jossain vaiheessa puuskahtaa, että pitääkin noin pedantisti immuniteettia kasvattaa, voisi joskus jäädä joku virus välistäkin! Pahin oli se kun kuuden kuukauden aikana sairastettiin 4 vatsatautia. Siitä jäi kyllä traumat vatsatauteja kohtaan… Piti ihan kysyä lääkärikaverilta että kuinka moni eri virus näitä tauteja oikein aiheuttaa, kun alkoi puolen vuoden kohdalla pelottaa että kauankohan tätä öketauti/reilu kk mennään. Kuulemma niitä riittää.. Kävi kans mielessä, sitten kun aloittivat päiväkodin nuorimman ollessa 2,5v, ettei tämän enenpää voi kyllä päiväkodissakaan sairastaa.. Kyllähän he alussa sairastelivat sielläkin mutta sitten se tasoittui. Ja kiva oli huomata että itselläkin vastustuskyky parantui, enää ei ihan joka pöpö tarttunut itseen niinkuin alkuaikoina! Eli tsemppiä!

  • mama (Ei varmistettu)
    19.3.2015 at 13:54

    Komppaan tuota d-vitamiinia. Itse työskentelemme miehen kanssa avokonttorissa ja joka puolella joku yskii ja pärskii. Me vedetään 50 mikrogrammaa deetä aamuisin ja sen lisäksi pestään käsiä saippualla aina kun tullaan kotiin tai ruokaillaan. Lapsi syö myös deetä. Aloitimme tämän ehkä noin kolme vuotta sitten ja sen jälkeen on ehkä kerran tai kaksi yrittänyt flunssa päälle, mutta on mennyt turbonopeasti pienellä kurkkukivulla ohi. :) Tsemppiä!
    Hörhövinkkinä vielä päällä olevaan tautiin: sipulivalkosipulimaito – takuulla lähtee kaikki pöpöt kropasta. Ja sängynpäätyyn voi yöksi pilkkoa johonkin kangaspussukkaan sipulia, ni pysyy röörit auki. Miinuspuolena on vienohko tuoksu…

  • Oma kokemus (Ei varmistettu)
    19.3.2015 at 14:12

    Meillä oli lapsilla flunssakierrettä ja korvatulehduksia, syyksi paljastui myöhemmin talon rakenteiden homehtuminen. Itsekin olin jatkuvassa nuhassa, poskiontelot räkää täynnä koko ajan, kurkkukipua ja kurkunpääntulehduksia, äänen lähtöä. Se aika oli t o d e l l a väsyttävää, olin kipeänä koko ajan, talvisin erityisesti!

    Muutimme, enkä ole ollut sairaana nyt kolmeen vuoteen, ei nuhaa, ei flunssa. Lapsetkin olleet terveinä, vaikka aloittivat kodin muuttamisen jälkeen myös tarhan. Heillä sairaspäiviä ollut nykyisin todella vähän aiempaan verrattuna, varmaan 5-10 pv vuositasolla.

    • Kristaliina
      19.3.2015 at 14:32

      Hui, nämä on kyllä aina niin hurjia kertomuksia! Onneksi teidän sairastelukierre katkesi!

  • yunie (Ei varmistettu)
    19.3.2015 at 14:15

    Mulle lääkäri joskus neuvoi, että PanadolHot:in mentol höyryt pitää ensin hengitellä (autta yskään yms. niinkun höyryhengitys…) ja sitten vasta juoda lääke. Mun mielestä ei maistu yhtään niin pahalta tuon hengittelyn jäkeen ;) Pikaista paranemista!

  • Vierailija (Ei varmistettu)
    19.3.2015 at 14:24

    En myöskään ottaisi ihan liian vakavasti noita ”ei saa käyttää imettäessä” kun se on tuollaisen vuosikkaan kanssa kuitenkin aika eri juttu kuin täysimetetyllä. Ja toisaalta voihan sitä juoda kuuman juoman mehuna ja ottaa lääkkeet erikseen (vaikka sitten muuta kuin aspiriinia jos juuri sitä tahtoo välttää).

    • Kristaliina
      19.3.2015 at 14:35

      Pssst. myönnettäköön, että mä oon joskus ottanut yksittäisen Finrexinin nyt, kun tuo imetysmäärä on tosiaan niin vähäistä. Mutta ei sitä silti uskalla lipittää niin kuin mulla ennen oli tapana :) 

  • Nuutsa (Ei varmistettu)
    19.3.2015 at 16:01

    Otrivinin nenäsumute on ihan ykkönen, kun nenä on niin tukossa, että ilma ei kierrä. Itse otan sitä flunssassa aina iltaisin, jotta saa nukuttua. Pitää nenän auki oikein tehokkaasti.
    Panadol Hot ja Finrexin on extra pahaa yksisteen, mutta kun laittaa esim. mustaherukkamehua sinne, niin johan maistuu paremmalle :)

    Tsemppiä sairasteluihin, jossain vaiheessahan se vastustuskykykin on saatava. Meillä lapset sairastelivat ekan tarhakevään ihan huolella, mutta nyt eivät enää juurikaan.

    • Liisa
      20.3.2015 at 06:33

      Mullekin Otrivin ja muut nenäsuihkeet on ihan elinehto aina flunssassa. Niiden avulla saa nukuttua ja siksi oireet on vähän helpompi kestää päivälläkin, kun ei ole ylimääräistä väsymystä.

  • PiritaV (Ei varmistettu)
    19.3.2015 at 20:52

    Ehkä juu rakastin tuota postauksesi aloitusta. Nimimerkillä; imetin 2,5kk ja poika meni tarhaan 1v4kk. PLUS että olen maailman alttein (alttein?) ottamaan syyllisyyttä kaikesta. Joten, kiitos.

  • biav
    19.3.2015 at 21:38

    Hei tää nyt ei liity mitenkään mihinkään, mutta pakko kertoa, tai siis kehua oikeastaan. Tätä sun blogia.

    En tajua sitä, että miten voit kirjoittaa niin elävästi ja ihanasti ja räiskyvästi, että aihe joka mua ei vois suoraan sanottuna vähempää kiinnostaa nappaa mut otteeseensa postaus toisensa jälkeen. 

    Olen ihan uusi tulokas täällä lilyssä, mutta blogiasi olen lukenut jo pitempään.

    Sun asenne ja positiivisuus on ihailtavaa ja harvinaista. 

    Kiitos että kirjoitat. :) Ja parantumisia!

  • Miski (Ei varmistettu)
    20.3.2015 at 10:32

    Hei osta Para-hotia! (Tai joku muun niminen, mut enivei violetti paketti ja joku halpismerkki) Maistuu ihan finrexiniltä mut vaikuttava aine on parasetamol eli sopii raskaanaoleville yms! :)

    • Kristaliina
      20.3.2015 at 11:09

      Hehee, sitä juurikin nyt lasissa :) On kyllä paremman makuinen kuin Panadol Hot! Hitsi se Finrexinin ”ihmevaikutus” silti jää tälläkin uupumaan, onkohan se kofeiini – tai placebo ;D

  • Vierailija (Ei varmistettu)
    20.3.2015 at 11:31

    Tilastollisesti parivuotias sairastaa 5-10 infektiota vuodessa, joku tietysti enemmän ja joku vähemmän. Ja jos nyt tuon tilastollisen haitarin yläpään mukaan mennään, niin riittäähän siitä flunssa joka kuukaudelle. Kun vielä lapset sairastaa nuo peräkkäin niin tosiaankin siinä ollaan aika lailla koko ajan kipeänä – huonolla tuurilla.

    Meidän muksut on noissa vastustuskykyarpajaisissa menestyneet aika hyvin, sairaspoissaoloja ei hoidosta ole joka vuosi tullut välttämättä ollenkaan vaikka ovat menneet pph:lle vuoden iässä. Mut nyt kun yksi pyörii koulussa n. 100 hengen joukossa, toinen päiväkodissa samankokoisessa porukassa niin kyllä kuopus saa niitä pöpöjä ihan kotiin kannettuna niin että on ollut ekana vuotenaan paristi kunnon flunssassa korvatulehduksineen. Ja kun me vanhemmat ennen lapsia ei välttämättä oltu kaikkina vuosina päivääkään sairaana niin kyllä vaan nyt olemme mekin kaiken mailman lastentauteja sairastaneet.

    Jaksuja!

    • Kristaliina
      20.3.2015 at 12:16

      Joo, tuolla haitarilla taidetaan mennä täälläkin… Seelalla taitaa olla vuoden kolmas flunssa (plus entero), Silvalla ehkä… …syksystä asti kuudes-kahdeksas ehkä? Plus entero. Se yksi talven yskä kesti useamman kuukauden, joten on vähän vaikea laskea, oliki siinä yksi infektio vai useampia. Jälkitauteja ei ole on-nek-si vielä kertaakaan tullut!

      Ja just tää, että lasten myötä näköjään sairastaa aikuisetkin… Onneksi ei ole mitään vatsatautihommia vielä kertaakaan päästy kokeilemaan, mutta eiköhän päästä siihenkin riemuun vielä jossain vaiheessa kiinni :)

      • Nuutsa (Ei varmistettu)
        20.3.2015 at 21:28

        http://www.lily.fi/blogit/puutalobaby/varsinainen-vuodenvaihde

        • Kristaliina
          20.3.2015 at 21:57

          Reps, hyvä että joku muu muistaa paremmin kuin minä :D :D :D Toi oli kyllä vähän mystinen oksenteluvuorokausi, lopulta itse asiassa arvelin ruokamyrkytystä syyksi, kun muu perhe ei sairastunut… …muistaakseni :D Ei juma että voi muisti pätkiä, tää on kai tätä muistin armeliaisuutta :D :D :D

          …ja kerran on muuten (tästä muistui mieleen) Silva oksentanut yöllä.

  • Anomuumi (Ei varmistettu)
    20.3.2015 at 12:03

    Ai että kun ottaakin kupoliin tämä kotona kykkiminen. Ja kun itse on freelancer ja mies uraohjus, niin arvatkaapa, kumman työt seisahtuu aina kolmeksi, neljäksi päiväksi muutaman viikon välein. Mitään käsitettä en juuri nyt niin inhoa kuin ”yksi kuumeeton päivä kotona”. V***u eihän tässä muuta olla tehtykään kuin oltu lähes-terveen seinillehyppijän kanssa kotona. Nimim. kolmas ab-kuuri 2 kk sisällä. Oho sori purkaus, osui vaan nyt niin just.

    • Kristaliina
      20.3.2015 at 12:12

      Oi eiiiih! Mun täytyy nyt napakasti koputtaa puuta, kun sanon, että onneksi meillä ei olla jouduttu antibioottikierteeseen asti; yksi kuuri on vaan ollut tirpalla ikinä – siitä enterosta tuli niin kova tulehdus, että tarvittiin antibiootit… Meneekö teillä korviin aina? Oi hitsi se varmasti on riesa.

      Tsemppiä neljän seinän sisälle – niiii-iiiin tiedän tunteen! Etenkin nyt on ollut noita aurinkoisia päiviä, kun ois ollut ihan kiva käydä ulkonakin. Näin harmaammalla säällä (nyt on aika ankean näköistä ulkona) se jotenkin ei harmita niin paljon :)

      • Anomuumi (Ei varmistettu)
        20.3.2015 at 13:05

        No joo nyt jäi yhdestä k-tulehduksesta sitten kierre päälle. Johan ne olis yksityisellä laittaneet putket, mutta kun sitä pitää olla niin ideologinen, niin ideologinen ja ravata julkisella, niin lopputulos on tämä. Voi kun pääsis takasin töittensä pariin.

      • Vierailija (Ei varmistettu)
        20.3.2015 at 13:29

        Itse olen aina ajatellut, että ulkoilu ei flunssassakaan pahaa tee, jos vaan jaksaa mennä. Itsehän sitä kipeänä mieluiten vaan löhöää, mutta lasten menoa räkis ei samalla tavalla hidasta, joten niin kauan kun kuumetta ei ole, ollaan ulkoiltu normaalisti. Sen päälle maistuu taas se lepokin paremmin. Tietenkin jos veto on pois, ei pihalle mennä, mutta silloin ei sisälläkään ne seinät niin kaadu päälle.

      • Vierailija (Ei varmistettu)
        20.3.2015 at 14:27

        Taisi olla 12.12 just se auringonpimennys parhaimmillaan :)
        Onhan tuolla pilvistä muutenkin tietty :)

        • Kristaliina
          21.3.2015 at 11:29

          Totta! Enpä tajunnut; ajattelin vaan, että onpa yllättäen pimeää keskellä päivää, kun on ollut niin aurinkoista muuten :D Flunssapää.

  • Cpop
    20.3.2015 at 14:52

    Yskään auttaa kun keittää inkivääristä teetä ja lisää tarjoiltaessa hunajaa ja sitruunaa! Annoin meidän ipanallekkin tätä, kun oltiin räkiksessä tossa joku aika sitten.

  • Vierailija (Ei varmistettu)
    20.3.2015 at 19:32

    http://www.vauva.fi/keskustelu/4422298/ketju/puutalobaby

    • Kristaliina
      20.3.2015 at 22:06

      Haha, kiitos linkkauksesta – enkä edes ollut itse huomannut VAIKKA oon käynyt kyseisellä sivulla (kiitos flunssan) useammankin kerran tänään :) Pöh mä protestoin kyllä tuota ekologisuushommaa, kun mähän jatkuvasti sanon, kuinka EN oo ekologinen ja tunnen siitä omantunnonkolotusta….

      Liikaa myös lässytystä ja kiroilua, ton mä otan positiivisena palautteena :)Lässynlässynp*rkele!

      …ja Asikaine ON huippu!

    • Kristaliina
      20.3.2015 at 22:14

      …mutta hei pakko vielä sanoa, että av-kritiikiksi aika sellaista… …että ihan ok. Tai ei siis mitenkään pahaa. (hih piti siis käydä lukemassa ihan uudelleen) Terkut vaan av:lle! :)

  • Vierailija (Ei varmistettu)
    21.3.2015 at 20:19

    Finrexinin käyttohjeissa lukee ”ei raskauden aikana”, mutta ”Suositeltuja annoksia voi käyttää tilapäisesti imetyksen aikana”. Tämä tuli itse tarkistettua juuri viime viikolla…