Ruokaa siivouskaaoksen keskelle

Tämä postaus on tehty kaupallisessa yhteistyössä Foodoran kanssa.

Viime viikonloppuna meillä siis pakkausrehkittiin: raivattiin ja putsattiin meidän kodista eteinen ja keittiö Espanjaan-lähtöä ja vuokralaisia varten. Lisäksi pakattiin rekkaan lähtevät tavarat, jotka vietiin rekkaterminaaliin nyt tänään päivällä. Jesh, yksi suoritus taas tehty!


Mutta viime lauantaina lounasaikaan meidän keittiö (saatikka kokki) ei todellakaan ollut ruoanlaittokuntoinen, joten meillä oli akuutisti mielessä ruokahuollon ulkoistaminen. Ja hei, meillähän on blogin kautta saatu Foodoran kokeilukoodi! Tilataan sieltä!

(Sain uusien käyttäjien alekoodin myös jakoon, tämän postauksen lopusta löytyy!)

Tosi hassua, että me ei olla täältä koskaan ennen tilattu! Mulla oli kai ollut alitajunnassa sellainen ”kuljettaako ne tänne asti” -epäilys, mutta kuljettaahan ne, todellakin! Ja heti ensisilmäyksellä huomasi, että valinnanvaraa oli vaikka kuinka paljon, sekä meille tuttuja lemppariravintoloita että ihan uusia tuttavuuksia.

Foodora toimii siis Helsingissä, Espoossa, Turussa ja Tampereella, ja uutena alueena siellä on nyt myös Jyväskylä. Joten Jyväskylän lukijat kuulolle, nyt tää on teilläkin – alekokeilukoodi käyttöön vaan!

Ja siis aaaaaaaaaah miten paljon vaihtoehtoja – ja mikä kasvissyöjän (tai lihattoman lokakuun viettäjän) herkkuparatiisi, täällähän on ihan valtavasti valinnanvaraa! Valinnan kärkikolmikossa meillä oli tuttu ihana nepalilainen (Pikku Nepal) Kalasatamassa, meille entuudestaan tuntematon libanonilainen ravintola Mäkelänkadulla, ja sitten Valillan meksikolainen Chalupa.

Näistä voiton vei tuo viimeinen: olin käynyt siellä vähän aikaa sitten lounaalla entisen työkaverin kanssa, ja olin syönyt tuon ”tres tacosin” tofulla. Ja nyt kun sain sen maun uudestaan ajatuksissa suuhuni, niin tah-too!

Muu perhe myös lämpeni ehdoukselle, nam!

Lapset valitsivat burritojen ja quesadillojen välillä ja päätyivät sitten quesadillaan puoliksi. Koska ”sehän on vähän niin kuin pitsaa”. Okei, no niinhän se (vähän niin kuin) on.

Joel matki mua kuunteli mun suositteluja ja tilasi ”tres tacosit” niin kuin minäkin. Lisäksi otettiin vielä nachoja ja ravintolassa tehtyä salsaa, paputäytettä ja guacamolea.

Foodoran toimitusaika yllätti: heti tilauksen tehtyä kännykkä-appi ilmoitti, että toimitus tulee 35 minuutin kuluttua. Laitoin siinä sitten puhelimen pois kädestä ja jatkoimme raivaussiivousta – ja ihan kohta ovelle jo koputettiin! Mitä ihmettä, nyt jo?!?!?

Se siis todella tuli puolessa tunnissa. Se toki siinä luvattiinkin, mutta silti se jotenkin pääsi yllättämään! Joskus kun jotain pitsalähettejä on joutunut odottelemaan vaikka kuinka kauan – mutta tämä oli ihan häkellyttävän täsmällinen! Sympaattinen kuski polki fillarilla meidän pihaan ja ruoat tulivat lämpökassissa (tuo paperipussi oli lämpökassin sisällä) kotiovelle. Tadaa!

Tässä kuvassa pitäisi olla ääniraita mukana: lapset kiljuivat, että jee jee jee jee, äiti anna jo se ruoka!

”Syödään jo! Syödään jo! Syödään jo!!!!”

Nälkäinen jälkikasvu mulla – no, hyvä kun maistuu. Ja maistui kyllä TÄYDELLISEN hyvin meille aikuisillekin! Ruoka oli tosiaan lämmin ja tuore (no totta kai oli, kun saapuikin puoli tuntia tilauksen tekemisestä!), ja tofutacot maistuivat ihan yhtä hyvältä kuin ravintolassakin.

Itse asiassa ne maistuivat ehkä jopa vähän paremmalta, kun ne saapuivat niin täydellisesti siihen meidän pakkauskaaoksen keskelle päivää (ja nälkää) helpottamaan.

Olen sataprosenttisen varma, että käytän Foodoraa jatkossakin: näin ensikokemukselta aivan loistava palvelu, toimiva appi ja mahtava määrä tarjolla olevia (ja kasvissyöjän makuunkin erinomaisia!) ravintoloita. Mä niin tykkään siitä, että on aidosti valinnanvaraa kasvissyöjälle, eikä niin, että listalla 20 liharuokaa ja yksi ainoa kasvisruoka, ja nakerrapa sitten siitä, maistui tai ei.

Ja Foodoran alekoodi jakoon!

Tämän voi käyttää 300 ensimmäistä uutta tilaajaa, ja 30.11. saakka.

Alekoodilla saa 8 € alennuksen uusille asiakkaille,
ja alekoodi on yksinkertaisesti: puutalobaby

Lisäksi tuolla on nyt käynnissä sellainen yleinen kampanja, että voi suositella Foodoraa kaverille. Kun kaveri käyttää Foodoraa, saa sekä se kaveri että suosittelija 8 €:n alennuksen. Joten jakakaahan ihmeessä noita alennuksia eteenpäinkin, niin saatte niitä sitten lisää itsekin :)

Iso suosittelu puutalosta tälle!

Kaupallinen yhteistyö: Foodora

3

You Might Also Like

  • Karoliinan
    22.10.2018 at 15:59

    Foodora ja Wolt on kyllä ihan super luksusta! Harmi, kun toi tarjouskoodi on uusille tilaajille :D

    • krista
      22.10.2018 at 16:02

      No niin on! Ai että tosiaan tuli hyvään saumaan tuossa lauantain puurtamisessa!

  • Torey
    22.10.2018 at 17:10

    Ja tässä yksi syy miksi haluan muuttaa pois täältä hevonkuusesta. MIKÄÄN ei toimita ruokaa kotiovelle asti. :’D

    • krista
      22.10.2018 at 18:06

      Kuljetuspalveluita tarvitaan myös Hevonkuuseen <3 Tosin saattaisi olla aika pitkä fillarointimatka, riippuen että kuinka kuusessa ollaan <3

  • Anomuumioriginaali
    22.10.2018 at 17:20

    Onko mun nyt pakko olla sitten tässä postauksessa se ilonpilaaja, joka pilaa sen lämpöisänkotoisan kommenttiboksitunnelman ankealla ja holier than thou -tietopläjäyksellä? Apua, en haluais…

    Mutta siis, Foodorahan on ollut nyt jonkun verran uutisissa tästä yksipuolisesta ”yhteistyökumppanien” = pakkoyrittäjien sopimusehtojen heikennyksestä. Tuntipalkkaa laskettu, etuja viety jne. Ei voi tykätä. Mulla ei ole mitään kytköksiä lähetteihin, en edes tiedä ketään, vaan olen vain seurannut uutisointia ja asia on tullut lähelle sydäntä, koska pakko- tai näennäisyrittäjyys näivettää mun omaakin alaa ja yhtymäkohtia löytyy, vaikka onkin tyystin eri kuviot ja eri ala.

    Oon itekin käyttänyt ruokakuskauspalvelua – tosin Woltia, joka ei taatusti eroa Foodorasta tässä työehtoasiassa, mutta ei vain ole joutunut tikunnokkaan – ja onhan ne aivan pirun käteviä. Mutta joku kitkerä sivumaku siihen ruokaan jää, valitettavasti.

    • krista
      22.10.2018 at 18:10

      Hihi, mahtava pohjustus sun kommentille, vähän laittoi hymyilyttämään :) Joten et itse asiassa pilannut lämpöisenkotoisaa tunnelmaa hei ollenkaan! Hyvä esimerkki muuten siitä, että miten voi sanasa asettaa :)

      Mutta hei meillähän on varmaan tässä samalla kommentointiyhteys Foodoralle, joten kysytään heiltä tätä asiaa! Mä näin vaan yhden fillaristin ja hän oli tosi kiva ja ystävällinen – mutta eihän se tietysti päälle päin aina näy. Joten Foodoralle esitetään kysymys, että mitäköhän tälle asialle kuuluu? (itseltäni oli mennyt uutisointi ohi, mutta Joel osasi nyt mulle referoida, että mistä suunnilleen oli kyse joskus kesällä) Palataan siis, kun tulee vastaus!

      • Anomuumioriginaali
        22.10.2018 at 20:57

        Joo, tulee vähän huono omatunto, kun tietää, että ottamalla ikävän asian esiin hankaloittaa myös sun kaupallisen yhteistyön sujumista, etenkin kun mäkin täältä nimimerkin takaa huudan. Toisaalta ei malta olla käyttämättä hyväkseen tilaisuutta, kun tietää, että lukijoita riittää, ja onhan se ehkä luonnollistakin, että jos tietää jostakin puheenaiheesta jotakin yllättävää, sen haluaa kertoa.

        Muistan, kun Wolt tuli voittajan elkein markkinoille ja Hesburgerin tj sanoi jossain lehdessä, että on tarpeeksi monesti laskenut, että Suomessa ei kotiintoimituksista saa kannattavaa liiketoimintaa, jos lakisääteiset velvollisuutensa työnantajana hoitaa. Woltin vastaus oli tyyliä ”watch us”. No, eipä mennyt kauankaan, kun kävi ilmi, että Wolt oli jättänyt jotain sille kuuluvia maksuja maksamatta.

        Foodoran vastaus siis ehdottomasti kiinnostaa, mutta pelkäänpä, että Hesen tj:n puheissa on perää.

        • krista
          22.10.2018 at 21:18

          Toisaalta tällaiset keskustelut voi olla yrityksellekin hyvä sauma tulla kertomaan, jos ovat parantaneet/aikeissa parantaa asioita. Joten joo, odotellaan vastausta! :)

  • Helmi H.
    22.10.2018 at 20:40

    Hyvä että anomuumioriginaali kommentoi asiasta. Olen itse lopettanut foodoran käytön edellä mainitusta syystä. Yritys ei tällä hetkellä toiminnassaan vastaa sellaisia arvoja, joita voisin kannattaa.

    Asiaan voi tutustua Foodora vastuuseen ja Foodora take responsability -sivustoilla facebookissa. Foodoran omilla sivuilla taas näkee yrityksen hyvin ylimielisiä vastauksia kuriirien esiin nostamiin huoliin.

    Jollain tavalla tuntuu myös pahalta että nyt imagokolhuihin yritetään vastata jakamalla ilmaiskuljetustarjouksia, kun samalla kuriirit eivät saa työstään enää kohtuullista korvausta.

    • krista
      22.10.2018 at 21:27

      Kävin myös katsomassa. Tuntuupa tosi harmilliselta, että näin hienossa palvelussa on myös tällainen puoli – toisaalta tässä on heillä hyvä sauma myös kääntää kurssi ja parantaa asioita, miettiä arvojaan siis. Odotellaanpa siis vastausta, toivottavasti ovat parantamassa tätä osaa toiminnassaan! Ruokapuoli ja toiminta kun oli niin hyvällä (ihan kympin) tasolla, ja tosiaan esimerkiksi tämän eka testikerran kuskista ei olisi mitenkään voinut ajatella, että hän ei olisi tyytyväinen työhönsä, päinvastoin, oikein mukava ja hyvällä fiiliksellä näytti olevan. Tosin, niin kuin tuolla sanoinkin, nämähän ei tietysti välttämättä päälle päin näy.

  • Kuunari
    22.10.2018 at 23:08

    Mielenkiinnolla itsekin jään odottamaan vastausta. Minä olen kohdannut myös niitä selvästi työhönsä väsyneitä ja harmistuneita lähettejä. Tämä voisi toimia, jos työhön saataisiin kaikki fillarilenkkeilystä MUUTENKIN kiinnostuneet, jotka sitä sitten harrastuksenomaisesti tekisivät, eivätkä elannokseen.

  • Lilah
    23.10.2018 at 00:39

    Foodoralla on käsittääkseni hommissa monia ulkomaalaisia opiskelijoita. Heillä vaakakupissa painaa yhtäältä oleskeluluvan saamiseksi vaadittava toimeentulo ja toisaalta työ jota voi tehdä opiskelun kanssa sovitellen ja imman kaksista suomen kielen taitoa. Näissä tilanteissa moni ennemmin vaan tekee kuin nostaa meteliä työehdoista. Mihinkään ammattiliittoonkaan eivät yleensä kuulu eivätkä ymmärrä oikeuksiaan työntekijöinä 😕

  • R
    23.10.2018 at 11:35

    Terveisiä Jyväskylästä. Tilasimme alennuskoodipäissämme kerran Foodoran kautta ruokaa juuri palvelun avautumisen jälkeen. Ruoat saapuivat 2h arvioitua toimitusaikaa myöhemmin kylminä. Sääliksi kävi lähettiä erityisesti sen jälkeen, kun päädyimme lukemaan noista surkeista työolosuhteista. En kyllä kannata tätä palvelua uudestaan.

    • krista
      23.10.2018 at 11:45

      Oho, siinä oli varmaan käynyt joku iso virhe logistiikassa! Laitoitteko palautetta? Luulisi, että tuolla saisi hyvityksen (jos vaan haluatte enää käyttää palvelua), koska selvästi mun korvaan kyllä kuulostaa, että siellä on joku virhe ollut… Meillä ihan tuli ruutuu aika 35 minuuttia, joka kohta vaihtui 34 minuuttiin, ja ruoka oli ovella ihan häkellyttävän nopesti. Jos kiinnostaa yhtään reklamointi, niin tee ihmeessä! Tai saako sun meiliosoitteen antaa heille tän sun viestin kanssa?

  • krista
    22.11.2018 at 10:37

    Palailen tähän näin tosi viiveellä, kiitos kun muistutitte! Vastaus oli tullut Foodoralta, mutta väärinkäsityksen vuoksi se oli ollut jumissa välikädellä eikä koskaan tullut minulle asti… Mutta nyt kun kyselin, sain sen heti! Näin siis Foodoralta vastattiin:

    ”Kiitos mielenkiinnostanne!

    Lähettikumppanimme ovat meille erittäin tärkeitä ja heidän tyytyväisyytensä on yksi pääfokuksistamme. Meillä on laaja joukko eri taustaisia lähettikumppaneita ja heillä on erilaisia toiveita työn suhteen. Etenkin joustavuus on yksi olennainen asia, jota kumppanimme kaipaavat ja jota me pystymme tarjoamaan. Esimerkiksi moni toivoo joustavia tunteja opiskelujen ohella lisätienestien ansaitsemiseksi, minkä tämä työmuoto mahdollistaa.

    Monimuotoisten taustojen ja tästä johtuvien erilaisten toiveiden takia haluamme keskustella suoraan nykyisten lähettikumppaneidemme kanssa, jotta saamme kaikkien kumppaneidemme äänet kuuluviin ja kaikki kumppanimme osallistettua keskusteluun. Olemmekin siis aloittaneet keskustelut sisäisesti suoraan lähettikumppaneidemme kanssa ja keränneet heiltä palautteen. Käymme parhaillaan palautteita läpi ja aiomme lähikuukausien sisään kertoa parannuksista, joita teemme palautteen perusteella. Varmaa on, että palaute otetaan huomioon ja siihen reagoidaan sekä muutoksia tullaan tekemään.

    Mukavaa syksynjatkoa! :)
    Terveisin, Sanna foodoralta”

    PS: Me muuten itse tilattiin vielä Foodoralta tämän blogipostauksessa näkyvän ensikokeilun jälkeen kaksi kertaa ennen Espanjaan-lähtöä, ja nekin kokemukset menivät kaikki ihan älyttömän hyvin. Todella paljon tykkään tästä palvelusta (käytetään myös vastaavaa täällä Espanjassa, viimeksi eilen illalla, heh) ja hienoa, että ovat tekemässä parannuksia lähettien asemaan! Täytyypä esittää toive, että voisin keväällä tehdä uuden postauksen, jossa toivottavasti pääsisin kertomaan hyviä uutisia, että mitä tämän asian eteen on tehty :)