Ekat kesäkelit

Kaupallinen kampanja, yhteistyössä: Reima

Ensimmäinen kaunis kesäpäivä (viime lauantaina) tuli – ja meni. Meillä oltiin odotettu polskimisaltaan täyttö- ja uv-asujen testauskelejä jo monta viikkoa. No, lauantaina ei ehditty täyttää allasta, kun oli naperokaverin synttärit. Sunnuntaina satoikin sitten taas vettä ja vedettiin uv-asujen sijaan välikausihaarit niskaan.

Suomen kesä.

Mut hei, ehdittiin sentään hetken omapihaleikit kesäisessä auringossa!

Oma suhtautumiseni uv-asuihin oli aikoinaan skeptinen – ja Joelin suhtautuminen erittäin skeptinen. ”Pelkkää rahastusta, kaikki vaatteet ovat uv-vaatteita”, Joel ykskantaan totesi. No, myöhemmin kuulin (mm. Ylen uutinen täällä), että tavallisen puuvillapaidan aurinkosuoja on 8 – näissä meidän Reimalta saaduissa vaatteissa suoja on 50+.

Takinkääntö tässä uv-pukuasiassa tapahtui meillä itse asiassa silloin, kun oltiin Silva-naperon kanssa Thaimaassa. Silloin ystävä tarjosi oman naperonsa uv-pukua meille sinne reissulle lainaan – emmin ensin vähän, että näääh tarvitseekohan sitä, mutta sitten ajattelin, että no voihan sitä kokeilla… Ja se oli ihan huippu! (näkyy mm. täällä)

Uv-suojan lisäksi puku tuntui kivalta ja vilpoisalta iholla (Silva tykkäsi pitää sitä) ja sopi tosi hyvin biitsipolskimisiin. Kuivui rannalla hetkessä eikä muuttunut ikäväksi uintien ja hiekkaleikkien yhdistelmästä. Ja samoin seuraavana päivänä se oli sitten taas puhdas, kuiva ja käyttövalmis.

En ollut edes itse tietoinen, minkä merkkinen se reissun lainapuku oli. Mutta joku lukija sitä sitten reissukuvien perusteella kysyi ja asiaa googlailin – ja Reimahan se oli.

Niinpä sitten tämän Reima-blogiyhteistyön yhteydessä (aiemmin täällä) muistin, että hmmm sellaiset vois sitten olla kesäksi kivat!

Samaan pakettiin saatiin myös aurinkolasit. Silva niitä pitää ihan mielellään – Seela puolestaan ei ole vielä ollut kovin vakuuttunut.

Pukujen värejä ja malleja netistä katsellessani totesin, että tykkään itse eniten noista viime vuoden kirkkaista (ylläri) väreistä. Niinpä valitsin meidän tyttöjen puvut tuolta Reiman nettikaupan ale-osiosta. Hinta tällä hetkellä – 50 prosenttia! Seelan puku on nimeltään Odessa. Silvalla on Crete-paita ja Zanzibar-pöksyt. Ja molemmilla Sura-malliset uv-hatut; tykkäsin tuosta mallista ylivoimaisesti eniten (se oli muuten normaalihintainen, uv-hattuja ei ollut alessa ainakaan silloin, kun itse katsoin).

#joelilmanpaitaa

Itse asiassa tämän bloggauksen ajoitus on ihan täsmälleen hiottu. Sain nimittäin viime viikon lopussa meilitse ennakkotiedon, että just nyt tänään (ti 16.6.) aamupäivällä alkaa Reiman nettikaupassa alennusmyynti ja ajattelin vinkata, kun meidän aiempien jutteluiden pohjalta tiedän, että moni  tykkää hankkia seuraavien kausien vaatteet alesta etukäteen. Just nyt siellä on siis ale käynnistynyt, ja kokoja siis tietty näin alkuun parhaiten saatavilla.

Sain myös samalla koodin, jolla saa verkkokaupasta ilmaisen toimituksen. Sen saa klikkaamalla ostoksille tästä linkistä *) ja syöttämällä tilauksen yhteydessä alekoodiksi PUUTAL487 (huomaa isot kirjaimet ja yhteen). Ilmaisen toimituksen oikeuttava alekoodi on voimassa ma 22.6. asti.

*) ei sisällä koiriahaudattuna eli en saa mitään provikoita klikkauksista/tilauksista

*******

Kesäkukat on muuten istutettu, ja nyt opetellaan Seelankin kanssa, että kukkia kuuluu haistella (eikä koskea). Silvahan ei koskaan repinyt luvatta kukkia vaan tämä onnistui muutamalla harjoittelulla; saas nähdä, miten reipasotteisemman pikkusiskon kanssa käy…

Ensin teoriaopetuksesta vastaa äiti: tämä on nenä, sillä haistellaan.

Sitten oppien siirto käytäntöön – isosisko näyttää, miten se tapahtuu:

Sitten on perheen pienimmän vuoro:

Nuuhk nuuhk!

PS. Joel huutaa tuolta taustalla, että muista mainita, että niitä Reiman fleecejä käytetään meillä edelleen nyt kesäkuussakin joka päivä. Joo joo – mainitsen. Suomen kesä.

Ehkä näitä uv-asuja pidetään enemmän sitten heinäkuussa.

Tai muuten pitää varmaan varata syksyksi matka taas Thaimaahaan. Niinku siis ettei nää puvut jää käyttämättöminä pieniksi – tietty.

 

You Might Also Like

  • P (Ei varmistettu)
    16.6.2015 at 12:05

    Haha tuota ekaa tägiä… :D

    Ja ihana viimeinen kuva! Ehkä isomman sisaruksen esimerkki auttaa eniten. Meilläkään ei nuorimmainen oikein ymmärrä, että kukkia ei saa repiä. Mut vaikeahan on ymmärtää, kun isoveli tuo äidille kukkia tämän tästä. Miksei sitten kaikkia kukkia vois repiä?

    • Kristaliina
      16.6.2015 at 13:35

      Toi on ollut tirpallekin vaikea kysymys (tai lähinnä äidille selittää). Että joo joo kuule sellaiset, jotka on kukkapenkissä ja istutettu, niitä ei saa poimia – mutta jos on muualla kuin penkissä, sitten saa. Lapsi katsoo äitiä, että ”niinku anteeks täh?” :D Sovittiin sitten suosiolla, että kysytään aina äidiltä tai isiltä lupa ennen kuin poimii, niin äiti/isi sitten kertoo, että saako just sitä kukkaa ottaa vai ei :D

  • olinko sokea (Ei varmistettu)
    16.6.2015 at 12:12

    mihin asti tuo koodi on voimassa eli milloin pitää viimeistään tilata että saa ilmaisen postituksen?

    • Kristaliina
      16.6.2015 at 13:25

      Aaaaaaa anteeksi, unohtui – hyvä, kun huomasit, kiitos!!!! Voimassa ma 22.6. asti. Lisään myös juttuun, kiitos!

  • Kukkavarvas (Ei varmistettu)
    16.6.2015 at 12:38

    Olin jo tulossa kommentoimaan pelkän otsikon perusteella että mitkäs kesäkelit siellä Toukolassa on kun täällä tien toisella puolella ei todellakaan ole!! :D Mutta joo, sarkasmia :P Suomen kesä on se aika talvesta kun ei pääse hiihtämään.

    • Kristaliina
      16.6.2015 at 13:33

      Joo ja kesän tunnistaa myös siitä, että kun kaatuu pihalla, on kädet/polvet ruvella – näin totesi tirppa tänään pihalla muksahtaessaan :)

      Mutta lauantaina oli kyllä sen pienen ohimenevän hetken ajan ihan täys kesä! Terveisin optimisti :D

      • Kukkavarvas (Ei varmistettu)
        16.6.2015 at 14:28

        Mä missasin sen :/ huhkin koko päivän keittiössä esikoisen rippijuhlien tarjoiluja. Mutta josko se antaisi vielä toisen lämpimän päivän tälle kesälle ja sitten mäkin pääsen ihmettelemään lämpöä.

  • Vierailija (Ei varmistettu)
    16.6.2015 at 13:25

    Lähti tilaukseen! Vähän arvoin ottaako vauvalle hienompi lyhythihainen eli sama kuin Seelalla vai vähän rumempi pitkillä hihoilla. Otin pitkät hihat, olemme lähdössä etelän paahteeseen joten suojaa sittem enemmän vauvan herkkää hipiää. :)

    • Kristaliina
      16.6.2015 at 13:32

      Mä mietin tuota ihan samaa! Silvalla oli aikoinaan se lainapuku just pitkähihainen siellä Thaimaassa – ja se oli kyllä just hyvä! Nyt asian ratkaisi sitten se, että tuota aleosioissa olevaa pitkähihaista ei ollut enää Seelan kokoa olemassa (tän vuoden värejä ois ollut, mutta tykkäsin tosiaan näistä aiemmista enemmän) ja aattelin sitten, että kai nuo lyhythihaiset Suomen kesään riittää… Mutta pitkähihainen etelän paahteeseen kyllä varmasti parempi vaihtoehto, veikkaisin!

      • Vierailija (Ei varmistettu)
        16.6.2015 at 15:09

        Onko muuten millaista mitoitusta noi? Reimalla yleensä mielestäni hieman reilua, joten vähän sen mukaan otin koon.

        • Kristaliina
          16.6.2015 at 15:15

          Kuvissa Silvan paita kokoa 92 ja pöksyt 98 – normaalisti käyttää kokoa 98 (pöksyt on vähän väljät niin kuin näkyy). Ja Seelan puku kokoa 74, vaikka usein käyttää jo kokoa 80 – ja puku on just tasan sopiva. Eli nää on ehkä tosiaan aavistuksen verran väljää mitoitusta, mutta silti silleen suht hyvin kokoaan vastaavaa :) Mutta jos pitäisi määritellä, että onko väljä mitoitus vai piukka, niin enemmän väljä :)

  • Vierailija (Ei varmistettu)
    16.6.2015 at 15:17

    Mä niin inhoan näitä mainosjuttuja – ja niin vaan tuli taas tilattua. Toivottavasti tulee edes hyvät vaatteet…

    • Kristaliina
      16.6.2015 at 15:35

      Hihihi auts, anteeksi :) Mutta mä puolestaan taholtani lupaan, että teen näitä vain tosi harkiten – siis että vain silloin, kun ajattelen, että on oikeasti kiinnostavaa/ajankohtaista/hyödyllistä sisältöä eikä pelkkää mainostamista :) Toivottavasti tuli hyvät ostokset!

  • Partiolaisen äiti (Ei varmistettu)
    16.6.2015 at 15:20

    Viitaten edellisiin tyttö-poika-keskusteluihin, mikä näistä housuista tekee tyttömäiset? Nyt jos tilaan nämä meidän partiopojalle, niin nauretaanko sille?!
    http://www.reimashop.fi/Kategoriat/Lastenvaate-Ale/Lasten-ulkovaatteet–

    • Kristaliina
      16.6.2015 at 15:31

      Hmmm no ”tyttömäinen” on kyllä aika huono sanavalinta, eihän se oikein kerro mitään… Tarkoittaakohan tyyliin että ”kapea”? En todella tiedä. Hehee, mutta mullapa onkin tässä nyt keskusteluyhteys Reimaan auki (ja varmaan lukevat tämän), joten mä voin antaa palautetta :)

    • Vierailija (Ei varmistettu)
      16.6.2015 at 15:43

      Asiakaspalvelija Ronja vastasi verkossa että ovat tyköistuvammat kuin toinen malli joka on ollut (ilmeisesti siis noista katkaistavista housuista). Tyköistuva = tyttömäinen, aika outoa.

      • Kristaliina
        16.6.2015 at 15:49

        Joo parempi sananvalinta olisi kyllä kapeampi/löysempi malli!

  • mij (Ei varmistettu)
    16.6.2015 at 15:25

    En kestä kuinka veikeän söpönen teidän Seela on! :)

    • Kristaliina
      16.6.2015 at 15:51

      Joo siitä on tullut oikea veikistelijä <3 Nyt muutaman päivän on keksinyt, että maiskuttaa suullaan (leikkii syömistä) ja sitten antaa itse itselleen valtavat naurunhekotukset päälle, kun on niin riemuissaan maiskutuskeksinnöstään :)

  • Vierailija (Ei varmistettu)
    16.6.2015 at 15:30

    Jos UV-paitaa vertaa puuvillapaitaan niin tulos luonnollisesti on tuo, mutta entä jos sitä vertaa uima-asuun, jossa neuloksen tiheys on sama? Itse ollaan reissuilla juurikin siellä thaimaassa käytetty sekä noita uv-kankaina mainostettuja että vastaavia ilman sitä uv-merkintää eikä olla mitään eroa huomattu – paitsi hintalapussa. Samoin uimakangas kuin uimakangas imee sisäänsä hiekkaa jos raekoko on sopiva eikä sen jälkeen lähde puhtaaksi sen enempää käsin kuin koneessa pestessä. Mut onneksi lapset kasvaa niin ei niiden tarvitse ikuisia ollakaan.

    Meillä myös tyttöjä ei ikinä kukkien repiminen kiinnostanut (meillä on niitä sisällä kasvitieteellisen puutarhan verran ja osa myös myrkyllisiä). Kuopus on kuitenkin hortonomi ihan omassa luokassaan ja mullat menee vaihtoon melko usein kun silmä välttää. Välillä oikein katsoo huomaako aikuinen mitä on puuhaamassa ja jos kuulee kiellon, sormet uppoaa multaan sitäkin nopeammin.

    Tuosta Thaimaa-heitostasi tuli mieleen, että mikä teidän syksyn kuvio on, ovatko tytöt menossa hoitoon ja te molemmat vanhemmat palaamassa työelämään/täysipainoiseen opiskeluun? Oletteko jo paikat lapsille jostain saaneet (oli se sitten kerhoa tai päivähoitoa)? Meillä Seelan ikäinen kuopus on aloittamassa pk-taipaleensa. Äitiä vähän ahdistaa, vaikka pohjimmiltani uskon kaiken menevän hyvin.

    • Kristaliina
      16.6.2015 at 15:57

      Tuossa Ylen jutussa just sanottiinkin, että kankaan tiheys merkitsee – ja sitten sanottiin myös, että tiheyden lisäksi Reiman vaatteissa on sisällä kuidussa valoaheijastavaa ainetta. En ole mikään materiaaliasiantuntija, mutta varmaan just jos huomaa, että ”perus-surffipuku ilman uv:tä” riittää, niin sitten se luultavasti riittääkin siinä käytössä ja sillä lämpötilalla – ja taas mitä isommassa paahteessa on (esim. just etelässä), niin sitä tarkempi tietysti kantsii siitä suojauksesta olla eli sit varmaan noihin valoaheijastaviin ominaisuuksiin ehkä kannattaa panostaa… Jos siis on tarve :) Paljonhan varmaan tekee myös lasten ihon pigmentti. Nää meidän tyypit on Joelilta perineet tuollaisen tumman ihopigmentin eli eivät ole palamisherkkiä – toisin kuin vaikka meidän naperokaveripiirissä on ihan-ihan vaaleapigmenttisiä naperoita, joiden pitää olla ihan ekstra-ekstrahuolellinen auringossa.

      Iik tuli kiire, palaan noihin muihin myöhemmin, toivottavasti muistan!

      • Kristaliina
        16.6.2015 at 19:22

        Nyt jatkoa :)

        Joo, syksyn kuvio (huokaus) vielä akuutisti auki. Voi kun oiskin aikaa joskus tuon puolison kanssa olla edes hetki yhdessä rauhassa ja ihan vaan jutella, että hei mitäs tässä elämässä nyt parin kuukauden päästä tapahtuukaan :) Sen verran on tiedossa, että lapsille ei sit lopulta haettu hoitopaikkaa – tuli akuutti ahdistuskohtaus, kun asia ois pitänyt päätttää silloin joskus maaliskuussa. Eli jonkinlainen palapeli tarvitaan Joelin opiskeluiden/mun projektitöiden/lasten hoidon välille. Odotan, että asiat loksahtavat jollain tavalla kohdilleen itsestään, ha ha :) Metsäkerhopaikkaa (2 kertaa viikossa aamupäivät) Silvalle on haettu, toivottavasti saadaan…

        Silvan ollessa just tuon ikäinen kuin Seela (ja siis teidän napero) nyt, suurin osa meidän (kaikki?) samanikäisistä naperokavereista meni jo hoitoon. Ja hyvin niillä meni. Niin varmasti teilläkin! Onhan ne isoja steppejä kuitenkin niin lapselle kuin vanhemmille, mutta varmasti kaikki menee lopulta hyvin!

        • Vierailija (Ei varmistettu)
          16.6.2015 at 21:27

          Eiköhän sitä aina joku sopiva palapelin ratkaisu löydy!Teidän kulmilla taitaa päiväkotipaikat olla muutenkin aika kiven alla, joten aikamoista arpapeliä taitaa paikan saaminen olla muutenkin.

          Meillä Silvan ikäinen lapsi on jo pk-konkari, eli kaksi vuotta päiväkoti”uraa” takana ja kaksi päivää odotettuun kesälomaan. Meille sopiva ratkaisu näin, ja onneksemme arpa (tai Hkin pk-henkilöiden valinta, prosessi on mulle mystinen) toi meille ihanan päiväkodin ja kaikista parasta että ryhmän aikuiset ja erityisesti omahoitaja on ollut tytöllemme sama (ja ensi vuonna edelleen tutut kasvattajat). Tämä turvallisten aikuisten pysyvyys on varmasti osaltaan vaikuttanut, että mulla ei ole kuin hyvää sanottavaa päiväkodistamme.

        • Nannannaaaa (Ei varmistettu)
          17.6.2015 at 14:39

          Täysin ohi aiheen, mutta…Saanko hieman mielessä tirskahtaa tuolle metsäkerholle teidän ulkoiluhistorian perusteella? ;)
          Itsekin huonolla kelillä haaveilen ulkoilun ulkoistamisesta… lapset tosin (ainakin jos ovat tottuneet ulkoilemaan säällä kuin säällä) harvemmin valittavat edes räntäsateesta – puuhailut vievät mukanaan, ja lätäköthän on just parasta. Välillä oon miettiny miksi aikuisena kaikki alkaa tuntua tylsältä. Pokkaa ois pomppia lätäköissä, vaan ku ei yhtään nappaa! :D Pääsis niin paljo helpommalla ku ois vielä lapsenomainen innostus kaikkeen, ainaki tietyissä asioissa.

          • Kristaliina
            17.6.2015 at 18:08

            Mut hei eiks ookin just siksi tosi hyvä! Lapsi saa sen hemmetin säässäkuinsäässäulkoilunsa pari kertaa viikossa ja aikuinen saa hyvän omatunnon :D

            Nojoo, isoin tavoite meillä siinä se, että tulee kokemusta lapsiryhmässä toimimisesta (ilman omaa vanhempaa), kun tirppa tosiaan vieläkään ei mene sinne hoitoon… Sarjassamme oi miten monesta asiasta voi huonon omatunnon saada :) Kirjoittelen tästä varmaan enemmän, jos paikka saadaan, pitäkää peukkuja! :)

  • Någon Annan
    16.6.2015 at 18:46

    Oon aika kateellinen siitä, että toiset saa vääntää UV-vaatteet päälle ja patsastella lämmössä! Täällä on kylmä ja tuulee. Ei huvita olla ulkona, kun koko ajan on niin kuin tuulitunnelissa. Että näin katkerissa tunnelmissa täällä. Mutta ihanan värikkäitä kesäfiiliskuvia, ehkä se kesä joskus tulee tännekin!

    • Kristaliina
      16.6.2015 at 19:03

      Hehehehe ei kantsii olla kateellinen – tää oli yksi neljän tunnin jakso. Seuraavana päivänä tosiaan vedettiin jo ne saman merkin välikausihaalarit päälle ja kumisaappaat jalkoihin :)

      • Någon Annan
        16.6.2015 at 22:57

        Oon mä ihan vähän kateellinen kuitenkin :) En oo ollut vielä tänä kesänä hihattomassa paidassa ollenkaan. Ehkä se tästä kuitenkin. Mekin ollaan muuten vannoutuneita UV-vaatteiden käyttäjiä, ja nuo teidän tyttöjen vaatteet näyttävät kyllä tosi ihanilta ja itse mallit hirveän söpöiltä <3 (Huomaa katkeruuden väistyminen ja söpöyden edessä nöyrtyminen!)

  • Emmanna (Ei varmistettu)
    16.6.2015 at 22:03

    En ole kyllä koskaan palanut tai ruskettunut minkäänlaisen vaatteen läpi, jos sandaaleja ei lasketa. Kyllä se puuvillapaita varmasti ihoa suojaa paremmin kuin 8-suojakertoiminen aurinkovoide. Oisko se teho sitten siinä, että vaate tuntuu viileämmältä. Pitäisi olla näitä aurinkosuojavaatteita aikuisillekin, että voisi itse todeta, kannattaako ostaa. :)

    • Vierailija (Ei varmistettu)
      16.6.2015 at 23:39

      Onhan noita aikuisillekin! Ehkä ei nyt noita uimahaalareita, mutta märkäpukuja vesijuttuihin ja toisaalta paitoja, shortseja ja lakkeja. Mut mulla on ihan sama kokemus, missään mailman kolkassa en ole palanut vaatteet päällä/vaatteiden alta ihan perusrytkyilläkään vaikka paljas iho mulla suht helposti alkaakin punottaa. Lapsilla sama juttu uima-asuissa ulkomailla, vaikka tässä kotipihassa ekaluokkalainen jo onnistui suunnilleen sinä ainoana lämpimänä päivänä polttamaan hartiansa kun huiteli narutopissa menemään.

      • Oliver (Ei varmistettu)
        17.6.2015 at 08:57

        Mä oon ihmetellyt kans samaa. Meidän 2-vuotias huiteli koko viime kesän ohuissa puuvillapaidoissa eikä kertaakaan näkynyt ihossa mitään. Suht vaaleahipiäinen lapsi kuitenkin. Ehkä sitä sitten pitkähihaisten lisäksi hakeutui pääsääntöisesti varjoon, eikä ulkoiltu keskipäivällä (eli päikkäriaikaan)? En siis taida tänäkään kesänä hommata UV-vaatteita, muuta kuin uikkarin.

        Itseänikään en ole ikinä polttanut vaatteiden alta, vaikka muuten palankin melko helposti.

    • Kristaliina
      17.6.2015 at 18:00

      Mun piti ihan miettiä – mutta ei, tietääkseni mäkään en ole koskaan palanut vaatteiden läpi. Pahimmat palamiskohdat on aina jostain narutopin narujen vierestä jne.

      Isoin palamisriskihän on tietysti veden äärellä, kun se vielä siinä heijastaa säteitä – sitä ajattelin just viime kesänä uimalapolskinnoissa, kun huomasin, että osalla oli uikkarit ja osalla uv-puku. Ja uidessa ei kuitenkan tavallista paitaa tulisi käytettyä (yih märkänä) eli tällaisen etu on noi hihat ja lahkeet…

      Oh, pääsisipä muuten pian uimalaan polskimaan!!!!

      • Vierailija (Ei varmistettu)
        17.6.2015 at 21:02

        Joo ei vaatteilla tykkää uida kuin ne, jotka asuu aina kuumassa. Mut omalla kohdalla valinta tehdää just tuon mallisen uimahaalarin ja uv-suojatun uimahaalarin välillä ja niissä käyttökokemus ei ole tuottanut mitään eroa kuin hintalapun.

  • Vierailija (Ei varmistettu)
    17.6.2015 at 09:11

    Tuli mieleen tuosta ekasta tuttisuukuvasta, että pistääkö Seela pihalla suuhunsa mitä sattuu löytämään? Meillä ekojen lasten kanssa ei juuri ollut sitä ongelmaa, mutta tämä kolmas, kukkamullankaivaja, pistää suuhunsa mitä tahansa: hiekaa, kourakaupalla sepeliä, kiviä… ja viimeksi eilen (sisältä) löytämänsä koppakuoriaisen. Antaa kyllä pyydettäessa aina kiltisi suusta pois sinne jemmatut jutut eikä niele kiviä. Hiekkaa tulee kyllä läpi niin että kakkapyllyn pesu tuntuu kuin siellä olisi kuorintavoide. Nyt ymmärrän vanhempia, jotka lykkäävät lapselleen tutin suuhun aina pihalle lähdettäessä. Joku tulppa olisi hyvä olla tähänkin lapseen, mutta kun ei ole tuttia oikein koskaan kaivannut eikä viimeiseen puoleen vuoteen enää nähnytkään niin laiha lohtu.

    • Vierailija (Ei varmistettu)
      17.6.2015 at 11:06

      Meillä meni lapsella ekana kesänä (vähän vajaa 1-v) myös kaaaaikki suuhun. Sillä sekunnilla, kun lapsen istutti hiekkikselle, niin oli kauhonut jo kaksin käsin hiekkaa suuhun. Ruoho ja apilat oli vähän fiksumpi vaihtoehto, joten lähinnä sit istuskeltiin nurmikolla. Ei auttanut muu kuin pitää tuttia tulppana. Välillä – ei onneksi aina! – hän tosin tajusi, että tutin voi kyllä sylkeä poiskin, jos oikein jotain kiinnostavaa suuhun pantavaa löytyi :D En kyllä tiedä, mitä olisi tehty ilman tuttia! Nyt pian 2-veellä tuntuu onneksi olevan jo enemmän järkeä päässä, ei tulppaakaan olisi enää kehdannut näin isolla käyttää :P

    • Kristaliina
      17.6.2015 at 18:11

      Oikein tulkittu :D Onneksi ei ulkona kuitenkaan niin paljon laita kuin sisällä  – ilmeisesti joku sisäinen suodatin on hänellä päällä. Tai vanhemmilla tarkempi vahtisilmä :)

      Kuorintavoide :D

  • : ) (Ei varmistettu)
    17.6.2015 at 09:52

    Olisit nyt laittanut haistelemaan jotain muuta kukkaa. Samettiruusu haisee pahalle.

    • anonyymi1 (Ei varmistettu)
      17.6.2015 at 14:43

      :,,D

    • Kristaliina
      17.6.2015 at 17:57

      Mä oon kuullut tän ennenkin ja ollut ihan että täh, hyvältähän ne tuoksuu. Jotenkin niistä tulee mieleen… Intia. Hmm Intiassa kukatkin tuoksuu p*skalta…? :D

  • ansku1 (Ei varmistettu)
    17.6.2015 at 11:03

    Mä toivoisin näihin tuotetestauksiin pikkusen pitempää käyttökokemusta kuin sen yhden kerran josta sitten teet postauksen :) Välikausihaalareissakin, jos muistan oikein, oli haalarit eka kertaa päällä kun niistä kirjoitit. Tai minusta ainakin tuntuu monesti vaikka noiden haalareiden kanssa että näähän oli hyvät mutta sitten erilaisella kelillä huomaa jonkin puutteen tai että esim polvet kuluu puhki liiankin helposti yms.

    • Kristaliina
      17.6.2015 at 11:32

      Hyvä pointti! Hehehe haalareista olin niin innoissani, että halusin postata heti – näissä olin ajatellutkin testata, mutta hitsi näitä kelejä :D Pihtailin aikani, mutta nyt kun tuli tuo ale (ja nää on alessa), niin ajattelin että no nyt on sopiva aika – ja onneksi käyttökokemuksia oli tuosta saman merkin puvusta sen verran, että sen perusteella pystyi suosittelemaan :)

      Haalareista voisinkin itse asiassa kirjoittaa vaikka alkusyksystä ”syvemmän” käyttökokemusbloggauksen, kun sittenhän se välikausihaalariasia on taas ajankohtaista :) Mutta näin lyhyesti: ollaan tosiaan tykätty. Ainoa on niistä välikerros-fleeceistä eli tein saman havainnon kuin moni muukin – omasta mielestä on näppärämpi kuitenkin pitää niitä fleecejä erillinä eikä neppareilla kuoreen kiinnitettynä :) Mutta joo, just tällainen on sitä ”syvempää”, mitä sitten oikeasti käytössä huomaa!

    • Vierailija (Ei varmistettu)
      17.6.2015 at 11:58

      Tänne keskustelupuolelle sitä syvempää käyttökokemusta helposti kertyy. Noiden ulkovaatteiden osalta Kristan lapset ei ehkä alkusyksylläkään ole se vaatteet kovimpaan testiin pistävä ryhmä ja kuten siellä haalarikommenteissa jo todettiinkin, päivähoidon vaatimukset vaatteille on erilaiset kuin kotihoidon vaatimukset.

      • Kristaliina
        17.6.2015 at 12:32

        Joo, ja se onkin just hyvä – käyttökokemuksia vaan aina tulemaan jatkossakin! Koska just joku, mikä on just hyvä yhdelle, ei ehkä sovikaan toiselle; ja sit vielä kaikki makuasiat päälle :)

        Meilläkin ehkä syksyllä käyttötarpeet taas muuttuu, jos Silva pääsee metsäkerhoon. Sit ehkä tarvitaan kuriksia eka kertaa tähänkin taloon – ehkä :)

        • Vierailija (Ei varmistettu)
          17.6.2015 at 13:34

          Kerhoonkaan ei vielä välttis tarvitse kuriksia, kun vaatteiden huolto ulkoilun jälkeen jää vanhempien vastuulle eikä niiden tarvitse hoidon puolesta kuivua iltapäiväksi. Toisaalta tiettyihin juttuihin kurikset on ykköset, esim. märän nuoskakelin mäenlaskuun. Jos tekninen haalari vielä pitää kosteuden niin se ei liu’u yhtä hyvin :-)

          Mitä metsäkerho muuten pitää sisällään? Ihan nimen perusteella ensimielikuva oli jotain samanlaista kuin metsäpäiväkoti, jossa suunnilleen kaikki muu kuin nukkuminen tehdään pihalla. Jotenkin olen käsittänyt ettette ole ihan kauheasti luonnossa lasten kanssa liikkuneet (tai siis et ole esitellyt sellaista puolta arjestanne), joten tuollainen olis varmaan aika elämys (hyvässä ja pahassa) Silvalle! Kiva nähdä jos kerhopaikan saatte millaista se oikeasti on!

          • Kristaliina
            17.6.2015 at 18:04

            Joo, vähän samaan suuntaan kuin metsäpäiväkoti :) Mutta tää on vain 2 kertaa viikossa aamupäiväisin, ja siellä siis ulkoillaan metsässä koko aika (ei sisätiloja käytössä). Joel itse asiassa jonkin verran käy lasten kanssa noissa lähimetsikoissa tutkimassa – ihan tuossa samassa metsikossa, missä se kerhokin toimii. Kuulemma kerholaiset ovat tulleet usein vastaan :)

            Mutta joo sen idea kuulostaa mun korvaan ihan älyttömän hyvältä; siellä on vieläpä vetäjänä lastentarhanopettaja ja siellä siis ihan kaikkea opitaankin luonnosta :) Jotenkin ihanaa <3 Toivottavasti pääsee! :)

        • Vierailija (Ei varmistettu)
          17.6.2015 at 17:27

          Meillä kierrätys-ticket pitää lapsen kuivana, vaikka möyrisi pk-päivän kaksi ulkoilua mudassa. Mutta iloitsen silti, jos kurikset on olleet päällä, kun mieluummin pesen kuriksen kun teknistä haalaria päivittäin/useamman kerran viikossa (se että ”huuhtaisee” haalarin puhtaaksi on vitsi siinä vaiheessa kun on kunnon kurakausi, joten preferoin pesua enemmän kuin märkien kuraisten vaatteiden kuivattelua). Mutta joo, sanoisin että Hkin talvi päiväkotilapsella (3-5v.) on sellainen kulutustesti ettei siitä moni haalari selviä (jotkut selviää, mutta meillä esim. Reimatec ”erittäin kestävä” haalari kului rei’ille saumateipin vierestä kahdessa kk:ssa…olenkin sen jälkeen katsonut, että en osta haalaria, jos siinä on sauma sisähaarassa).

          • Vierailija (Ei varmistettu)
            17.6.2015 at 21:06

            Mikä muu valmistaja kuin Travalle (Remu) tekee ilman sisäsaumaa?

          • Vierailija (Ei varmistettu)
            17.6.2015 at 21:13

            Meillä on pari Ticketin vk-haalaria (uutta mallistoa ja vanhempaa), Reiman klassikkomallinen toppahaalari ja Reiman taaperomallinen vk-haalari ollut ilman sisäsaumoja. Plus Reimatec Suoja-housuissa ei oo sisäsaumaa (ja niissä on hyvä ja kestävä kangas). Eli ainakin noi pari (mutta joutuu tsekkaa mallikohtaisesti, veikkaan että sisäsaumoja on useimmissa malleissa).

  • Ihmisroskanen (Ei varmistettu)
    17.6.2015 at 15:24

    Just katselin Lidlissä uimahaalareita. Ei varmaan ollut uv-suojaa niissä… Kangas hapristu heti, kun vähän venytti. Esim. just5 Reima varmaan vähän parempi ratkaisu :-)

    • Kristaliina
      17.6.2015 at 18:17

      Joo – ja etenkin jos tuollaista parempilaatuista sattuu saamaan alesta (jos sattuu olemaan sopivia kokoja; se on tietty aina alen ongelma) ja jos niillä on omassa perheessä vaikkapa toinen käyttäjä vielä tulossa ja jos ne laittaa sen jälkeen eteenpäin myyntiinkin vielä (niissä on varmasti jonkin verran jälleenmyyntiarvoakin), niin alkaa tulla jo samalle tasolle halpapukujen hankinnan kanssa. Tai ainakin niin lähelle, että kantsii harkita, kumpi on parempi vaihtoehto :)